De 'Publieksmonitor' verzamelt (geanonimiseerde) data over de kaartkopers van jouw voorstelling. Deze data is zowel inzichtelijk voor jou als producent, gezelschap, impresariaat of als podium en biedt inzicht voor de aanpak van je marketingstrategie.
Publieksmonitor

Inzicht in het gedrag en de samenstelling van het publiek
De Publieksmonitor onttrekt (geagregeerde) publieks- en verkoopdata van de aangesloten kaartverkoopsystemen en koppelt deze aan de in DIP geregistreerde producties en voorstellingen aan de hand van de unieke productie- en voorstellingscodes. Zo ontstaat een centrale datawarehouse waarin op grote schaal geaggregeerde en geanonimiseerde publieksdata en verkoopdata geanalyseerd kan worden.
De Publieksmonitor moet het voor podia voor het eerst mogelijk maken om landelijk onderling te benchmarken en producenten en impresariaten krijgen eindelijk inzicht in het gedrag en de samenstelling van hun publiek in het land. Deze inzichten moet hen helpen bij onder andere bij het het identificeren en bereiken van potentieel nieuw publiek, implementeren en optimaliseren van nieuwe programmerings- of marketingstrategieën en de belangenbehartiging en culturele lobby naar lokale en centrale overheden.
Uiteraard krijgen gebruikers enkel de data van hun eigen producties te zien en blijft hun data onzichtbaar voor andere gebruikers. Voor (landelijke) trendanalyses wordt alleen geaggregeerde data gebruikt die niet te herleiden zijn naar specifieke producties of organisatie tenzij anders overeengekomen.

Lees hier meer over de koppeling mogelijkheden
NB! De Publieksmonitor is nog in ontwikkeling. De afbeeldingen die hierboven worden weergegeven zijn voorlopige mock-ups van de vernieuwde applicatie.