Was er iets waar je specifiek enthousiast van werd in vergelijking met PKI?
Over het algemeen vind ik het prettig dat je in het nieuwe DIP de publieksaantallen in één overzicht hebt, dat heb ik enorm gemist binnen PKI. Het is zo fijn als dat er straks is!PKI geeft nog geen diagrammen weer van de data die je invoert. Dat doet DIP wel. Dat je meer gegevens geclusterd kan zien, is echt een verrijking.
Binnen de contractmodule is er niet veel veranderd in vergelijking met PKI, het werkt gewoon nog naar behoren. Wat wel heel fijn werkt is dat je alles bij elkaar hebt. Je kan nu heel makkelijk filteren op genre, of een bepaalde aanbieder, om alles goed te kunnen overzien. Het is prettig dat je daarmee veel makkelijker de afspraken kan vinden en kan maken.
Mist er nog iets binnen de Contractmodule?
Ik heb ten aanzien van de Contractmodule op een paar kleine zaken feedback gegeven. De volgorde kan wat mij betreft soms handiger bijvoorbeeld. En de opdeling van de theatertoeslag blijft een beetje onduidelijk. Ik had hier met PKI al ruzie mee. Consumptietoeslag valt niet binnen de theateraftrek in PKI, maar wordt bij ons als theater wel meegerekend in de afrekenprijs. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe daar binnen DIP mee omgegaan gaat worden. Ik hoop dat dat binnen DIP opgelost wordt.
Dat je het enigszins onduidelijk vindt, is begrijpelijk. Dit heeft namelijk te maken met het feit dat theatertoeslag - om het nog verwarrender te maken soms ook ‘theateraftrek’ genoemd - door instellingen anders geinterpreteerd en gebruikt wordt en daardoor ook anders mee gerekend wordt. In PKI, en zo ook in DIP, is ervoor gekozen om de theatertoeslag binnen de recette (en dus de berekeningen) te laten vallen, en de toeslagen (consumptie, garderobe en eventueel andere toeslagen) daarbuiten te houden.
Het is dus belangrijk dat dit op de juiste manier ingevoerd wordt door de bespelers die de contracten invoeren. Als men dit anders invoert, krijg je al snel dat men denkt dat de berekeningen in DIP ‘niet kloppen’, maar dat is dus niet zo.