Login
contact
16.08.2021 storing

Opgelost: Tijdelijk geen standen Theater aan de Parade

Vanwege de overstap van kassaleverancier is er een storing vastgesteld in de overdracht van de kaartstanden van Theater aan de Parade naar het systeem van DIP. Dat betekent dat de kaartstanden die nu getoond worden mogelijk niet correct zijn.

De leverancier van het kaartverkoopsysteem van het theater is hiermee bekend en werkt momenteel aan een oplossing. Zodra er een update is zullen wij dit hier melden.

Update 18-08-21: De storing is verholpen. Sinds dinsdag 17 augustus ontvangen wij weer standen van het theater.

02.08.2021 storing

Opgelost: Storing kaartstanden bij meerdere theaters

Op 2 augustus jl. is er een storing geconstateerd bij het kaartverkoopsysteem van de volgende theaters:

  • 't Mozaïek Wijchen
  • Agora Theater Lelystad
  • Cultura Ede
  • Het Klooster | Theater Woerden
  • Lindenberg Theater
  • Posthuis Theater
  • Posttheater
  • S.C.C. Theater de Kattendans
  • Schouwburg Agnietenhof
  • Stadsgehoorzaal Kampen
  • Stichting DOK6 Theater
  • Theater de Lampegiet
  • Theater Hanzehof & Buitensociëteit
  • Theater Harderwijk
  • Theater Speelhuis

Het gevolg hiervan is dat de kaartstanden niet (of niet correct) binnenkomen in het systeem van DIP. We hebben dit probleem aangekaart bij het kaartverkoopsysteem en melden het hier als de storing is opgelost.

Update 17-08-21: De storing is gedeeltelijk verholpen, het kaartverkoopsysteem is momenteel bezig het probleem volledig op te lossen.

Update 23-08-21: De storing is verholpen. Sinds maandag 23 augustus ontvangen wij weer standen van alle theaters.

26.07.2021 storing

Opgelost: Groot aantal dubbele voorstellingen van SENF

Vandaag is geconstateerd dat er voor SENF voorstellingen massaal dubbel zijn aangemaakt. Hierdoor staan er in veel gevallen twee identieke voorstellingen van SENF in de applicatie van DIP op hetzelfde tijdstip geprogrammeerd.

Wij hebben contact opgenomen met SENF en de leverancier van het boekingssysteem. We zijn nu aan het kijken waar de oorzaak van het probleem ligt.

Update 02-08-2021: de oorzaak van het probleem is een administratieve fout aan de kant van DIP. Wij zijn dit nu aan het oplossen.

2e Update 02-08-2021: de dubbele voorstellingen zijn geannuleerd.

23.07.2021 storing

Opgelost: Tijdelijk geen mail met te koppelen voorstellingen

Door de storing bij enkele impresariaten (zie ons bericht van 9 juli) stuurt DIP sinds enkele weken geen mailberichten met te koppelen voorstellingen aan de podia op vrijdag. In veel gevallen zou een voorstellingen door de storing bij de impresariaten meerdere keren in het overzicht staan, waardoor er problemen kunnen ontstaan bij het koppelen.

Als gevolg van de storing lopen podia achter bij het doorgeven van standen. Dit betreft vooral voorstellingen bij podia die handmatig voorstellingen moeten koppelen.

Wij hadden verwacht dat dit probleem eerder zou zijn verholpen en doen ons best alsnog zo snel mogelijk een mail uit te sturen. Vooralsnog gaan we er vanuit dat de mail uiterlijk 30 juli weer kan worden verzonden.

Update 26-07-21: Wij verwachten per 2 augustus weer de mail met te koppelen voorstellingen te gaan delen. Wil je niet wachten tot 2 augustus stuur dan een mail aan support@dip.nl voor een actueel overzicht.

Update 30-07-21: De mail met te koppelen voorstelling wordt weer verzonden.

13.07.2021 storing

Opgelost: Standen Orpheus deels onjuist en tijdelijk niet geupdate

Op 12 juli jl. is er een storing geconstateerd bij het kaartverkoopsysteem van Orpheus, waardoor de kaartstanden in sommige gevallen niet correct zijn doorgegeven naar het systeem van DIP.

Na een eerste melding is de oorzaak door de leverancier van Orpheus snel gevonden. Het aanleveren van standen is tijdelijk gepauzeerd in afwachting van een oplossing. De leverancier van het theater doet haar best om zo mogelijk nog deze week het probleem te verhelpen en de aanlevering van standen te hervatten. Daarbij kan het voorkomen dat er correcties plaatsvinden op eerdere standen.

Update 19-07-21: De storing is verholpen. Sinds vrijdag 16 juli ontvangen wij weer standen van het theater en zijn de cijfers gecorrigeerd. Dit kan er soms voor zorgen dat er een correctie heeft plaatsgevonden op eerder bekende standen.

09.07.2021 storing

Dubbele voorstellingen KIK Productions, Triple T Agency, Hummelinck Stuurman, Bunker en Hekwerk

Recent is er een storing geconstateerd in de koppeling van het boekingssyteem van KIK Productions, Triple T, Hummelinck Stuurman, Bunker en Hekwerk, waardoor voorstellingen soms meerdere keren worden aangemaakt in het systeem van DIP.

Als gevolg van de storing kan het op dit moment voorkomen dat theaters voorstellingen meerdere keren aangeboden krijgen. Als er over dit probleem meer bekend is zullen wij dat hier vermelden.

Update 13-07-21: de leverancier van de impresariaten heeft de oorzaak in onderzoek. Tegelijkertijd onderzoeken wij hoe we de dubbelingen kunnen opschonen.

Update 19-07-21: DIP werkt momenteel aan het oplossing voor het verwijderen van alle foutieve voorstellingen. Wij verwachten dat dit in de loop van deze week zal worden afgrond.

Update 25-08-21: Alle foutieve voorstellingen zijn opgeschoond, dit betekent dat theaters de voorstellingen weer kunnen koppelen. De leverancier is bezig met aanpassingen waardoor dit in de toekomst niet meer kan voorkomen.

25.06.2021 update

Tijdelijk geen standen bij meerdere theaters

Vanwege de overstap van kassaleverancier ontvangen wij van Theater de Vest uit Alkmaar, Luxor Theater uit Rotterdam en Agora Theater Lelystad tijdelijk geen standen. De nieuwe leverancier TIX is momenteel bezig een koppeling aan het realiseren. Wanneer de koppeling gereed is zullen wij deze pagina van een update voorzien en deze melding aanpassen.

Update 02-08-2021: de leverancier van het theater heeft aangegeven te kunnen gaan testen. Hiermee is het hervatten van de doorgifte van standen een stap dichterbij.

07.06.2021 storing

Storing kaartstanden Schouwburg de Kampanje

Onlangs is er een storing vastgesteld in de overdracht van de kaartstanden, recettes en capaciteit van Schouwburg de Kampanje naar het systeem van DIP.

De leverancier van het kaartverkoopsysteem van het theater is hiermee bekend en op zoek naar de oorzaak. Zodra er een update is zullen wij dit hier melden.