Login
contact
30.09.2020 storing

Deels geen actuele kaartstanden voor Schouwburg Cuijk

Momenteel worden niet alle kaartstanden van Schouwburg Cuijk geactualiseerd doorgegeven naar de DIP applicatie. Dit betreft een administratieve situatie, die vermoedelijk is ontstaan doordat de zaal van de voorstellingen nog niet bekend is. We hebben contact met het theater en haar kaartverkoopleverancier om deze situatie op te lossen. Zodra de kaartstanden weer correct binnenkomen in het systeem, laten we je dat weten vanaf deze meldingenpagina.

Update 30-09-2020: de leverancier van het theater heeft instructies verstrekt om de ontbrekende standen door te geven. We zijn in afwachting van de bevestiging van het theater of dit lukt.

24.09.2020 update

Correcte zalen noodzakelijk voor kaartstanden Theater aan de Parade

Sinds maart krijgen we geen kaartstanden meer binnen voor Theater aan de Parade. Na enig speurwerk zijn we er achter waar dat aan ligt: de koppeling tussen iTheatre en de applicatie Podiumkunst.info van DIP werkt alleen als bij ons de zalen exact hetzelfde zijn ingevoerd als in iTheatre. En Theater aan de Parade programmeert vanwege de nieuwbouw al hun voorstellingen op locatie...
Om dit probleem op te lossen, hebben wij nu alle tijdelijke zalen ook in ons systeem opgenomen. Zodra de eerste aanbieders hun zalen in orde hebben gebracht kunnen we nagaan of dit inderdaad de oorzaak is van het uitblijven van kaartstanden.

Wij willen dan ook alle aanbieders verzoeken er bij het invoeren en wijzigen van voorstelling voor Theater aan de Parade rekening mee te houden, dat de juiste zaal wordt gekozen. Vraag bij twijfel altijd even na bij het theater zelf.

UPDATE 12-11-2020: Sinds 31 oktober komen er in elk geval voor 5 voorstellingen weer standen binnen. Deze zijn afkomstig van 3 verschillende aanbieders. Wij beschouwen daarom dit probleem als opgelost en gaan er vanuit, dat het weer toeneemt als alle aanbieders hun omboekingen op orde hebben qua zalen.

 

22.09.2020 storing

Geen actuele zaalcapaciteit bij deel theaters met Get-A-Ticket

Op dit moment (22-9-2020) wordt de zaalcapaciteit van enkele bij Get-A-Ticket aangesloten theaters niet correct doorgevoerd naar de DIP applicatie. Dit komt door een administratieve oorzaak. Bij de maatregelen die zijn genomen i.v.m. COVID-19 is bij een deel van deze theaters een oplossing gekozen die niet goed doorkomt in de koppeling. Met als gevolg dat er een onjuiste capaciteit getoond wordt in DIP.

We hebben contact met de leverancier om deze situatie op te lossen. Zodra de capaciteit van deze theaters weer correct binnenkomt in het systeem, laten we je dat weten vanaf deze meldingenpagina. Wij proberen tussentijds ook op deze pagina te vermelden om welke theaters dit gaat, voor nu lijkt dit in elk geval te gaan om Atlas Theater en De Goudse Schouwburg.

Update 7-10-2020: dit probleem speelt bij De Goudse Schouwburg, Munttheater Weert, Schouwburg De Domijnen, Theater de Bussel, Theater de Willem, Cultuur Kwartier Sneek / Theater Sneek, ATLAS Theater en het Hoftheater. De leverancier van deze theaters doet haar best deze maand een oplossing te vinden.

18.09.2020 storing

Opgelost: Geen actuele kaartstanden DeLaMar Theater

Op dit moment worden er geen, of slechts gedeeltelijk, kaartstanden doorgevoerd van DeLaMar Theater naar de DIP applicatie. Dit betreft waarschijnlijk een administratieve situatie, die wij nu met het theater nader onderzoeken. Zodra de kaartstanden weer correct binnenkomen in het systeem, laten we je dat weten vanaf deze meldingenpagina.

UPDATE 8-10-2020: Vanaf 30 september komen de actuele kaartstanden van DeLaMar Theater weer correct door in DIP. 

11.08.2020 update

Gevolgen van beperkende maatregelen i.v.m. Corona voor de cijfers

De theaters zijn weer open. Eerst per 1 juni met maximaal 30 bezoekers per voorstelling, later, per 1 juli, werd dat verruimd naar maximaal 100, steeds met inachtneming van de anderhalve meter afstand. Inmiddels is de regel van maximaal 100 bezoekers per voorstelling opgeheven en geldt alleen de 1,5 meter afstandsregel nog. Voor kleinere zalen kan dat betekenen dat er een vast maximum wordt vastgesteld.
 
Voor de Verkoopmonitor, nu nog ondergebracht in de applicatie Podiumkunst.info en later dit jaar in het nieuwe DIP-platform, wordt op meerdere manieren gebruik gemaakt van de zaalcapaciteit om allerlei cijfers door te rekenen, bijvoorbeeld de landelijke gemiddelde bezetting van een productie. Om ervoor te zorgen dat de cijfers ook de komende tijd blijven kloppen, verzoeken wij je onze folder over dit onderwerp door te nemen en de voor jouw organisatie van toepassing zijnde instructies op te volgen.
 
28.05.2020 storing

Opgelost: Tijdelijk geen kaartstanden Stadsschouwburg Utrecht

Om administratieve redenen zijn van Stadsschouwburg Utrecht momenteel geen actuele kaartstanden beschikbaar. De huidige standen zijn bijgewerkt tot en met 14 mei 2020. Het streven is om binnen enkele weken weer nieuwe standen te kunnen verwerken. Zodra de standen bijgewerkt zijn, maken wij daarvan op deze plek melding.

Update 20-10-2020: Wij zijn dat er weer standen doorkomen sinds september en het probleem na een overstap van leverancier is verholpen.

07.04.2020 update

Annuleringen automatisch doorgevoerd

De landelijke maatregelen om verspreiding van het Corona-virus te beperken hebben grote impact op de podiumkunsten. Veel voorstellingen zijn geannuleerd of verplaatst. Dit heeft gevolgen voor de data die getoond wordt in de DIP applicatie. 

Vanwege het grote aantal wijzigingen en/of annuleringen zijn alle voorstellingen tussen 14 maart en 31 mei in de applicatie geannuleerd. Door de beperkende maatregelen voor de periode na 1 juni kunnen tijdelijk kaartstanden en data niet correct weergegeven worden. Bij aanbieders en afnemers die een automatische koppeling hebben met hun boekingssysteem en/of kaartverkoopsysteem, zal dit automatisch correct doorgevoerd worden in DIP. Aanbieders en afnemers die producties, kaartstanden en zaalcapaciteiten handmatig invoeren, zullen de wijzigingen moeten doorvoeren, willen de cijfers correct getoond worden in de applicatie.

DIP volgt de ontwikkelingen nauwgezet en ondersteunt organisaties bij de verwerking van deze wijzigingen. Neem bij vragen contact met ons op via support@dip.nl.

16.03.2020 storing

OPGELOST Storing kaartstanden Theater de Vest

Theater de Vest heeft sinds 12 maart jl. geen actuele kaartstanden meer aan ons doorgegeven. Dat betekent dat de kaartstanden die nu getoond worden voor voorstellingen vanaf 13 maart, mogelijk niet correct zijn. We laten het je vanaf hier weten als het is opgelost en de kaartstanden weer dagelijks bij ons binnenkomen.

Update 13-10-2020: We zijn blij te kunnen melden, dat er sinds 10 oktober op vaste tijden kaartstanden bij ons binnenkomen voor De Vest.