Login
contact
21.01.2021 update

Voorstellingen dubbel aangemaakt door Theaterbureau De Mannen

Op 19 en 20 januari zijn er door het boekingssysteem van Theaterbureau De Mannen voorstellingen dubbel (en soms drie- of vierdubbel) aangemaakt in de applicatie van DIP. Dit heeft tot gevolg dat niet alle voorstellingen kunnen worden gekoppeld en hiervoor misschien ten onrechte notificaties zullen worden verzonden. Dit laatste zullen wij proberen te voorkomen, maar kan niet gegarandeerd worden.

Wij hebben hierover contact opgenomen met Theaterbureau De Mannen en de leverancier van het boekingssysteem. Zodra hierover meer bekend is zal deze melding worden bijgewerkt.

 

 

15.12.2020 update

Nieuwe landelijke corona-maatregelen en annuleringen

Op 14 december heeft het kabinet nieuwe landelijke maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het Corona-virus te beperken. De maatregelen hebben opnieuw een enorme impact op de podiumkunsten. Tot en met tenminste 19 januari zijn alle podia gesloten.

Vanwege de grote aantallen wijzigingen en/of annuleringen zullen kaartstanden in de applicatie tijdelijk niet correct worden weergegeven. Om de gevolgen in de applicatie te beperken zal DIP alle voorstellingen die plaatsvinden tijdens de lockdown op geannuleerd gaan zetten. De annuleringen zullen wij doorvoeren op 17 december in de ochtend. Voorstellingen die zijn ingevoerd door een impresariaat dat werkt met een gekoppeld boekingssysteem zullen mogelijk niet op geannuleerd (blijven) staan. Bij gebruik van een gekoppeld boekingssysteem is dat systeem leidend voor het bepalen van de status in DIP.

Als een voorstelling later alsnog zal plaatsvinden kun je deze als producent op twee manieren verplaatsen. Het is belangrijk dat producenten en podia met elkaar afstemmen hoe de verplaatsing in DIP zal worden afgehandeld. Hieronder geven we een advies voor de werkwijze die een producent of impresariaat kan volgen:

  • Wil je de financiële afspraak herzien? Dan raden wij je aan nieuwe voorstellingen aan te maken en de oude op geannuleerd te houden.
  • Wil je de financiele afspraak niet herzien of is er geen afspraak gemaakt via de contractmodule? Dan kun je de voorstelling van geannuleerd halen en weer de juiste status geven. Daarna kun je deze verplaatsen naar de nieuwe datum.

Hoe je dit aanpakt is ook een kwestie van je eigen voorkeur, maar overleg onderling over de werkwijze zodat de aansluiting van cijfers direct weer in orde is. Als een podium en producent anders omgaan met de verplaatsing kan het voorkomen dat het kaartverkoopsysteem niet de goede cijfers doorgeeft. Voor vragen zijn wij bereikbaar via support@dip.nl

Update 13-01-2021: als gevolg van de verlenging van de maatregelen, zullen wij op 14 januari alle voorstellingen op geannuleerd gaan zitten die plaatsvinden tot en met 9 februari.

Update 02-02-2021: door de nieuwe verlenging van de lockdown, zullen wij op 4 februari alle voorstellingen op geannuleerd gaan zitten die plaatsvinden tot en met 2 maart.

22.09.2020 storing

Opgelost: Geen actuele zaalcapaciteit bij deel theaters met Get-A-Ticket

Op dit moment (22-9-2020) wordt de zaalcapaciteit van enkele bij Get-A-Ticket aangesloten theaters niet correct doorgevoerd naar de DIP applicatie. Dit komt door een administratieve oorzaak. Bij de maatregelen die zijn genomen i.v.m. COVID-19 is bij een deel van deze theaters een oplossing gekozen die niet goed doorkomt in de koppeling. Met als gevolg dat er een onjuiste capaciteit getoond wordt in DIP.

We hebben contact met de leverancier om deze situatie op te lossen. Zodra de capaciteit van deze theaters weer correct binnenkomt in het systeem, laten we je dat weten vanaf deze meldingenpagina. Wij proberen tussentijds ook op deze pagina te vermelden om welke theaters dit gaat, voor nu lijkt dit in elk geval te gaan om Atlas Theater en De Goudse Schouwburg.

Update 7-10-2020: dit probleem speelt bij De Goudse Schouwburg, Munttheater Weert, Schouwburg De Domijnen, Theater de Bussel, Theater de Willem, Cultuur Kwartier Sneek / Theater Sneek, ATLAS Theater en het Hoftheater. De leverancier van deze theaters doet haar best deze maand een oplossing te vinden.

Update 17-12-2020: dit probleem is nog niet opgelost. De leverancier van deze theaters heeft aangegeven haar best te doen dit probleem voor de heropening van de theaters te verhelpen.

Update 04-01-2021: De leverancier heeft laten weten een oplossing te hebben gevonden, de capaciteiten van deze theaters (bij gekoppelde voorstellingen) is weer in orde.