Hij volgt hiermee Loes Hoogenboom op die na acht jaar Podiumkunst.info (PKI) en twee jaar DIP het stokje overdraagt. Met de aanstelling van Joep Grooteman luidt DIP tevens een nieuwe fase van de ontwikkeling van het platform in.
Joep Grooteman (Alkmaar, 1978) studeerde Cultuur en Beleid in Amsterdam. Momenteel is hij werkzaam als projectleider van de Podiumpas (de Cineville-pas van de podiumkunsten) en is hij als hoofd marketing verbonden aan het Nederlands Theater Festival en Theaterfestival Boulevard. Hiervoor begeleidde hij als Hoofd Marketing van Stadsschouwburg Amsterdam onder andere de transitie naar Internationaal Theater Amsterdam, werkte hij voor theatergezelschappen zoals De Paardenkathedraal Utrecht en Toneelgroep Oostpool en was hij betrokken bij de Collectieve Danspromotie.
De activiteiten van DIP liggen Joep Grooteman na aan het hart: “Collectieve marketing loopt als een rode draad door mijn carrière. Het lijkt mij dan ook een enorm mooie opdracht om -samen met alle betrokkenen- te werken aan een platform dat de sector in staat stelt slimmer en efficiënter te werken. De grote kracht zit hem wat mij betreft in het ontwikkelen van een collectieve taal als het gaat om inrichting van administratieve processen en analyse van publieksdata: DIP creëert de mogelijkheid om op grote schaal te kunnen benchmarken en van daaruit met elkaar te zoeken naar nieuwe / betere manieren om ons (potentiële) publiek te bereiken en bedienen.”
Foto: Karin Jonkers